ליקויים הם דרכו של עולם לשנות, להזיז, להפוך ולהזכיר לכולנו שיש כוחות שאין לנו שליטה עליהם. ליקוי מתרחש כאשר השמש, הירח וכדור הארץ נמצאים בקו ישר אחד. ליקוי חמה מתרחש בזמן מולד הירח ונראה שהירח מסתיר את השמש, שבועיים אחרי כן (או לפני כן) ליקוי הלבנה מגיע כאשר כדור הארץ מסתיר את אור השמש והירח מתכסה.

עדיין אין הסבר מדעי לעובדה שהירח רחוק מכדור הארץ  בערך 400,000 ק"מ והגודל שלו קטן מהשמש בדיוק באותו יחס – כך שתופעת הליקוי יכולה בכלל להתרחש.

מבחינת ניתוח אסטרולוגי קיימת השפעת הליקויים באופן גורף: אסון טבע, נפילות כלכליות, מגפות, מלחמות וגם תגליות שמשנות את מה שחשבנו עד לאותו הרגע. ישנה גם השפעה אישית כאשר הליקוי מתרחש במעלה שבה נמצאת פלנטה במפת הלידה. בשני המקרים אלה התרחשויות שקשה לנו להאמין שהן בכלל מתרחשות.

הליקויים של השנתיים האחרונות השפיעו מאוד! על מפת המדינה. אלו של אוקטובר 23, משפיעים עוד יותר. אירועי הליקוי יכולים להתרחש מחודש לפני עד לחודש אחרי.

ליקוי חמה – 07.10.23:

הליקוי מתרחש במעלה 21 מאזניים, מעלה שקשורה לנושא של תדמית, וממקום עמוק יותר לנושא של ענווה. מזל מאזניים הוא המזל שבו תדמיות נוצרות, מוחזקות, מתחלפות. במזל מאזניים אנחנו שופטים אחרים על פי מראה חיצוני. מדובר גם במראה החיצוני האישי (שמן, רזה, גבוה נמוך וכו'). מדובר גם במראה החצוני שקשור למעמד כלכלי, וכזה שבו לובשים את הבגדים שמבהירים את התפקיד שלנו. יש את אלו שלובשים שחור, יש את אלו שלובשים מדים, יש את אלו שמעדיפים גופיות – לא משנה מהי ההעדפה, ה"לוק" הוא הרושם הראשוני והוא זה שעל פיו אנחנו שופטים אנשים. זו גם הסיבה העיקרית לזה שיש דרישה ללבוש מדים בהרבה מאוד מקומות עבודה.

ישנה גם התדמית שנוצרת עם החיים, עם מה שאנחנו אומרים, עושים, מתנהגים, עם מי אנחנו מתחתנים, איך מגדלים את הילדים וכו'.

הליקוי מתרחש כשהשמש והירח בזווית אתגרית לפלוטו . פלוטו הוא הפלנטה שאמונה על טרנספורמציה עמוקה מבחינה רוחנית, רגשית, קרמטית. ברובד העליון שלו, פלוטו הוא כוכב הכוחניות והשליטה. כשיש זווית אתגרית, יש מהפך ביחסי הכוחות והשליטה. המלחמה ב-7.10.23 החלה כאשר מרס היה בזווית מרובעת לפלוטו.

ונוס, שליטת מזל מאזניים נמצאת במזל בתולה אחרי זווית אתגרית לשבתאי. ונוס במזל בתולה מדגישה את נושא הענווה. ישנם רבים שעושים המון רעש ומטפחים תדמיות שנשענות על מילים יפות ומראה חיצוני, אבל שום דבר מהותי לא נמצא מאחוריהן. כשונוס נמצאת במזל בתולה, אנחנו מבקשים לראות את התכלס, את המהות. זה מיקום שבו מילים גבוהות ושואו אוף פשוט לא עובדים, אם אין משהו אמיתי מאחוריהם. ונוס בבתולה מעדיפים שלא לדבר יותר מדי, זו אווירה שבה "ידברו מעשי בפני" מספיקה.

במקומות אחרים בעולם הליקוי מביא איתו מכה כלכלית שמזכירה קצת את 2008 שמגיע מהעובדה שמילים גבוהות, תדמית מצוחצחת, ורעש תקשורתי כבר לא מסתירים את המציאות. משבר החוב הוא לא פשוט, והוא יביא לשינוי גדול בהתנהלות הכלכלית. שינוי התדמית יוביל להחלטות כלכליות אחרות, עם דגשים אחרים. אנחנו לא מכירים עולם שבו הצרכנים מעדיפים לצרוך פחות ולקנות מתוך אידיאולוגיה ולא מתוך הסחפות אחרי טרנדים. כך שקשה לי להעריך את עומק המשבר, שינוי ויציאה לכיוון אחר יגיע רק אחרי הליקויים הבאים באפריל 24. מבחינה פוליטית יגיע גל של אווירה שבה יש יתרון לאנשים שמדברים קצת יותר בשקט וקצת יותר לעניין, ומכאן יגיע שינוי בסוג הפוליטיקאים שיבחרו.

ליקוי חמה אוקטובר 23

ליקוי החמה ומפת המדינה

האופק הוא התדמית החיצונית, הרושם הראשוני וליקוי על האופק משנה לחלוטין את כל זה. התדמית של ישראל כמדינה חזקה ומשגשגת, זו שהיא לא מנוצחת ובעיני אזרחיה היא נראית כמעצמה – כל זה מתרסק. וחשוב להדגיש שהתדמית הזו לא תחזור! ישראל מתכווצת חזרה לגודל האמיתי שלה וליכולות הצנועות שלה.

בנוסף, בזמן הליקוי, לילית נמצאת בדיוק במקום שבו מרס של מפת הלידה של המדינה נמצא. לילית מביאה את האפלה, את הצדדים הנוראיים של האנושיות, את חוסר השליטה. במסורת היהודית לילית מייצגת שדה, או אשתו הראשונה של אדם – זו שלא התכופפה למרותו. היא מסמלת מרדנות, רוע לב וחוסר צניעות. בפולקלור היהודי היא מזוהה עם רצח תינוקות.

באופן אישי ופרטי זה ליקוי שמפרק שחצנות, רברבנות, גאוותנות ויהירות. אלו פשוט לא יעבדו כמו קודם. בינואר 24 פלוטו יכנס למזל דלי וזה ליקוי שמכין לאווירה שבה יהיה קשה יותר להסתיר את הריק שעומד מאחורי גאווה סתמית. הרעיון הוא שאלו שנשענים על "ייחוס אבות" למשל כדי להתנשא על אחרים, אבל הם בעצמם לא עשו שום דבר שמזכה אותם בכבוד, יהיו בבעייה קשה.

בתוך כל ההבנה שבה אי אפשר לסמוך על מי שעושה רושם, אבל לא הרבה יותר מזה מגיע נושא אישי ופרטי של פרידה, כאילו מישהו נשמט לכם מהידיים או מהחיים. מישהו שחשבנו שתמיד יהיה שם לצידנו. מזל מאזניים מדבר על מערכות יחסים, והליקוי הזה מציף את מערכות היחסים הטיפוליות. חבר או חברה טובים שאתם מתקשרים אליהם כדי שיטפלו בכם, מורה רוחני, יועץ או פסיכולוג שאתם איתם כבר תקופה. בתחילת הקשר שלכם הטיפול קידם אתכם, עכשיו הוא מעכב אותכם. ליקוי מביא לסיומים והסיום הוא של מערכות יחסים טיפוליות. אלו לא יוחלפו בחדשות, זאת אומרת שהנטייה היא לא ללכת לחפש מישהו אחר שיעזור לכם, אלא להתחיל מערכות יחסים שבהם ריפוי פצעים הוא החלק המשני והחלק המוביל הוא משהו אחר.

 

ליקוי לבנה 28.10.23

הליקוי מתרחש במעלה 5 עקרב ושור. מעלת השמש קשורה ליכולת להחזיק מעמד ולא משנה מה קורה מסביב. בצורה החיובית שלהן הן מביאות לתעצומות הנפש שבהן מתגברים על אסונות ובהן שומרים על יציבות פנימית שיודעת להתמודד עם שינויים חיצוניים. ישנה תמיד האפשרות של עקשנות, היאחזות וחוסר גמישות שמובילה להרס, כי בכל זאת חייבים קצת גמישות כדי להתמודד עם מציאות שמשתנה כל הזמן.

מעלת הירח קשורה להתגברות על אסונות, ומדברת על שחרור העבר, במיוחד מנושא האבל. זו מעלה שבה יש את אלו שנאחזים בצער ובנוסטלגיה, וזה מיקום שמבקש לא לשקוע באלו, אלא יחד איתם לקחת את הצעד הבא. כשאוחזים בצער על מה שהיה, אי אפשר לבנות מחדש והמעלה הזו מדברת על האפשרות לחיים חדשים שצומחים אחרי האובדן והאבל.

נושא הליקוי הוא בדיוק זה – המציאות משתנה, ויש צורך ביציבות פנימית חזקה במיוחד כדי להמשיך בתוך השינויים האלה. האבל הוא נוראי, בל יתואר, אבל החיים חזקים יותר וישנה אפשרות לבנייה של משהו חדש.

בשאר העולם הליקוי מדבר בעיקר על הנושא הכלכלי ובמיוחד על משבר החוב. הנטייה היא כמובן לחפש אשמים, אבל בצורה מפתיעה, בזמן הליקוי הזה כבר ברור שזה לא מה שיעזור, אלא עדיף פשוט למצוא את מה ואת מי שכן אפשר לסמוך עליו כדי להמשיך הלאה. השמש והירח בזווית הרמונית לשבתאי מסמלים את הכיוון הזה של להמשיך עם מה שיש, כי זה מה שיש.

הירח מתקרב לצמידות עם יופיטר. יופיטר, המיטיב הגדול בד"כ מראה על שפע שמגיע, רק שהפעם יופיטר יחסית חלש, וזה מצב שבו הוא מבטיח הרבה ומקיים מעט. הרעיון הוא כמו אלו שמבטיחים ללמד אתכם שיטה לעשות המון כסף בלי מאמץ ובזמן קצר, בינתיים הם מתעשרים מהכסף ששילמתם להם על לימוד השיטה, אתם נשארים עם האכזבה.

השמש קרובה למרס ולמרקורי במזל עקרב היא זו שמחזיקה מעמד למרות הכל. מרס חזק במיוחד במזל עקרב, הוא לא מתפשר, והוא מוכן לשלם כל מחיר כדי להשיג את המטרה שלו, מוכן להקריב את היקר לו מכל כדי לקדם את האינטרסים שלו. מרס בעקרב מנצח את המלחמות שלו, והסיבה העיקרית לזה היא שהוא אף פעם לא מזלזל באויבים שלו. תמיד שומר על המגננות ותמיד מוכן לחתור קדימה.

יופיטר במולות למרס במפת הליקוי מדבר על מלחמה. מלחמה ארוכה עם המון עליות וירידות. מה שחשוב הוא הצבת מטרה ברורה שאליה חותרים, כי בכל מצב אחר זו זווית שבה קל מאוד להתפזר ולבזבז את הכוח במקומות הלא נכונים שאולי נראים חשובים לרגע, אבל בסה"כ הכללי בכלל לא נחשבים. זה מצב קל להיגרר למקום שבו מנצחים את הקרב אבל מפסידים את המלחמה. לדוגמא אפשר אולי לנצח בקרב על דעת הקהל, ובינתיים להפסיד את המלחמה על דברים יקרים וחשובים הרבה יותר.

זו גם זווית שמדגישה את הבלגן הכלכלי, זו זווית שבה עלולים לפעול מתוך אימפולסיביות, והיא מראה על תנועה אדירה של כספים והשקעות. אני מזהירה מראש שהשקעה אימפולסיבית מתוך היסחפות תגמר בהפסדים. הדבר הנכון הוא להשקיע עם ראייה ארוכת טווח, לא לפעול מתוך דחף, ובעיקר לא לצפות לרווחים מיידיים. הזווית הזו יכולה לתת דחיפה מהירה לכיוון שנראה מבטיח, אבל מי שלא עוצר לבדוק מה המחיר – ישלם ביוקר בהמשך הדרך. זו זווית שבה יותר מדי בטחון עצמי שמוביל לזלזול באחרים מתחיל נהדר ומסתיים בהפסדים כואבים.

ליקוי לבנה אוקטובר 23

ליקוי הלבנה ומפת המדינה

לפני שנה, בנובמבר 22 התרחש ליקוי לבנה במעלה 16 והשפיע על שבתאי במפת הלידה של מדינת ישראל. התוצאה של הליקוי היה נסיון לשנות את שיטת המשטר (שבתאי קשור לחוק ולאכיפת החוק), וקריאת תיגר על המוסדות הישנים שעליהם נשענו המוסדות – הצבא והעסקים הגדולים. הדבר המדהים הוא שהליקוי החליש מאוד את מה ששבתאי מייצג, אבל לא פרק אותו לגמרי.

הליקוי הנוכחי משפיע על הירח של מפת המדינה. הירח מייצג את הבטן הרכה, את האזרחים, את חפי הפשע, את אלו שלא יכולים להגן על עצמם כמו ילדים וקשישים. חייבת לציין שכשראיתי את הליקוי הזה לפני כמה שנים, הנחתי שמדובר באסון טבע. לא העליתי על דעתי שכמות כזו של נפגעים יכולה להגיע ממלחמה.  

קצת רקע – לפני שנה בזמן הליקוי אוראנוס היה צמוד לירח ומשם הגיעה הנטייה הקיצונית, האדרת הקיצוניות ומרד נגד הממסד, כשבעצם המרד הגיע מכל הכיוונים. בליקוי הנוכחי זה יופיטר שנמצא ליד הירח. יופיטר לא הורס, לא מתכוון להרוס ולא רוצה לשנות את חוקי המשחק. כשיופיטר לא במיטבו הוא מביא לאכזבה, לפשיטת רגל, אבל הוא תמיד משאיר את האפשרות לצמיחה מחודשת. גם מי שפושט רגל יכול להתאושש מזה עם נחישות והתמדה.

ליקוי ירח על ירח שומט מתחת לרגליים את כל מה שנשענו עליו, לוקח את תחושת הבטחון ומשאיר אותנו בתחושה של חוסר אונים. כפי שכתבתי למעלה, הירח נמצא במעלה שבה נדרשות תעצומות נפש להניח לאבל ולבנות יסודות אחרים, לייצר בטחון במקום שבו הוא לא נמצא.

הליקוי ישפיע למשך שנה שבה יתרחשו עוד רגעים שבהם תחושת הבטחון תתערער, וההתמודדות הכלכלית תהיה קשה במיוחד. בהמשך לליקוי החמה שמדבר על יציאה מתלות, ליקוי הלבנה מביא למצב שבו אלו שנתנו מעצמם, כבר לא נשאר להם מה לתת, ואלו שהיו רגילים לקבל חייבים ללמוד לעמוד על הרגליים של עצמם.

זה המקום שבו אני בד"כ נותנת משהו חיובי, איזו נקודת אור. והאמת היא שכשיש ליקוי על ירח זה משהו שממש קשה לעשות. הטוב יתגנב בשקט, תוך כדי שעסוקים בהשרדות. התקווה היא שהמלחמות המיותרות יפסיקו, ונדע להתמקד במה שחשוב באמת.

ליקוי החמה משפיע על המפה האישית של ביבי ויכול לא רק לסיים את דרכו הפוליטית אלא גם להביא להתמודדות בריאותית. ליקוי הלבנה משפיע על המפות האישיות של בן גביר, רוטמן ועוד פוליטיקאים שקיבלו כוח ועלו לגדולה עם הליקוי של לפני שנה. כמו שליקוי אחד רומם אותם, כך הליקוי שאחריו יוריד אותם.

המלחמה כנראה תמשך כל זמן שמרס יהיה במזל עקרב, עד לסוף נובמבר. שבוע קריטי יהיה השבוע שבין ה-11 עד ה-18 בנובמבר שנראה נפיץ במיוחד ובעל פוטנציאל לאלימות ועוד התמודדויות עם הבלתי צפוי.  

בתחילת ינואר 24 פלוטו יכנס למזל דלי וישנה את כללי המשחק. שנאה, הסתה, ונקמה יאבדו מכוחם, לטובת אידיאולוגיה אחרת שעדיין אין לה שם. מה שפלוטו משנה זה את סוג האנשים שמקבלים את השלטון לידיים. פלוטו בדלי מעדיף אנשים טכניים על פני אנשים כריזמטיים. יותר מזה, פלוטו בדלי לאורך ההיסטוריה רוקן את הדת מהכוח שהיה לה לפני כן. אני אוציא סרטון על פלוטו בדלי מהעיניים של ההיסטוריה היהודית בקרוב.

ולסיום: אוראנוס במעבר על השמש של מפת המדינה לאורך ההיסטוריה הוביל להסכמי שלום שבתורם הובילו לשגשוג. המעבר הזה החל כבר בקיץ בזמן שהתחילו הרמיזות להסכם השלום עם סעודיה. במאי 24 המעבר שוב יהיה מדוייק ואיתו אפשר יהיה לעשות שלום ולצאת מהמשבר.

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.