נסיגת ונוס – להחזיר לעצמנו את הכוח

ונוס נכנסת לנסיגה שלה ב-19.12.21 למשך שישה שבועות. נסיגת ונוס מתרחשת כל שנה וחצי, אז קודם כל שווה להיזכר בכל הפעמים הקודמות שונוס היתה בנסיגה ומה היתה ההשפעה עליכם אז. הנסיגה הקרובה מתרחשת מזל גדי, והפעם הקודמת שונוס היתה בנסיגה במזל גדי היתה בסביבות ינואר 2014.

הנסיגה הזו מביאה איתה השפעה קצת שונה מאחר וונוס מתחילה את הנסיגה בצמידות לפלוטו. פלוטו מביא איתו השפעה של תחושה גורלית, ומהפכים שאין מהם דרך חזרה. פלוטו הוא כוכב הלכת שמביא איתו את הכוח הפנימי להתחדשות, אבל רבים מאיתנו מעדיפים לוותר על הכוח הפנימי הזה, לתת אותו לאנשים אחרים כדי שהם יחליטו בשבילנו ואנחנו לא נצטרך להתמודד עם האחריות המתלווה לבחירה החופשית והאישית של עצמנו. הנסיגה היא במזל גדי, כך שהנושא של אחריות אישית, משחקי כוח, בחירה והתמדה הם הנושאים החשובים של הנסיגה הקרובה.

ונוס בין השאר מייצגת אהבה וערכים: או במילים אחרות, מערכות יחסים וכסף. תקופת הנסיגה היא תקופה שבה לא מומלץ להתחיל מערכות יחסים חדשות, עבודה חדשה, או לקחת החלטות כלכליות חשובות. זמן הרטרו של ונוס הוא זמן נהדר להתבונן פנימה ולבחון את עצמנו בתוך הדינמיקה של מערכות היחסים. זה גם זמן שבו אפשר לראות את הערך שלנו ושל מה שיש לנו בעיניים אחרות.  

מערכות יחסים

כשאנחנו אומרים מערכות יחסים אנחנו כמעט תמיד מתכוונים למערכות יחסים רומנטיות. אבל השנה, עם נסיגת ונוס במזל גדי מערכות היחסים הראשונות שיכנסו למשבר הן דווקא מערכות יחסים שקשורות לקשרי עבודה. לכל אחד ולכל אחת יש את האנשים האלו שמיררו את חייהם בעבודה, אלו שגרמו לכם להרגיש חסרי אונים וחסרי ערך, לכלכו עליכם מאחורי הגב ואפילו עשו לכם תרגילים גרועים מזה. נסיגת ונוס הקרובה תציף את התחושה הנוראית הזו ואולי אפילו תזמן לכם פגישה עם האדם הזה כדי שתוכלו לקחת את הכוח חזרה לידיים שלכם ולהבין מהי הדרך בה אתם יכולים להתנהל מעכשיו והלאה כדי שזה לא יקרה שוב.

גם מערכות יחסים זוגיות מושפעות מהנסיגה. מאחר והנסיגה הזו מתחילה בצמידות לפלוטו, נושאים שקשורים לאובססיה, משחקי שליטה ויחסי מין כאילו מתהפכים ונראים אחרת לשני בני הזוג. בתקופה של נסיגת ונוס, נוצר פתאום קשר עם בני זוג מהעבר, בצורת מפגשים גורליים והרבה פעמים ניתנת ההזדמנות לעשות קלוז'ר – סגירת מעגל, שמשם קל יותר להמשיך הלאה ולא לעשות את אותן הטעויות במערכות היחסים הבאות.

מערכות יחסים זוגיות ארוכות טווח נבחנות בזמן נסיגת ונוס, כשהפעם הזו המבחן הוא בתכנון קדימה. כשאתם מדברים על העתיד האם אתם מייחלים לאותו הדבר או שכל אחד רוצה משהו אחר, והפער ביניכם רק הולך ומעמיק?

מערכות יחסים טריות מתמודדים עם הריבים הראשונים שלהם: כשהנסיגה במזל גדי מסמלת על הכיוון ממנו יגיעו הבעיות – המשפחה שלו או המשפחה שלה.

הנושא השני שמביא זוגות רבים למשבר הוא הנושא הכלכלי. אם אתם תמיד רבים על כסף, בזמן הנסיגה הריבים האלו הופכים להיות קשים יותר, מרים יותר וגורליים יותר.

כסף

נסיגת ונוס מתחילה כאשר רבים עוד לא חזרו לעבודה, כאשר אחרים לא רוצים לחזור לעבודה, וכל מי שיכול – מעלה מחירים. מהסיבה הפשוטה שהוא יכול. בזמן נסיגת ונוס, יש נטייה לקניות אימפולסיביות שאחר כך מתחרטים עליהן, ולכן גם אם ממש בא לכם לקנות משהו יקר, שווה לכם להמתין עד לסוף הנסיגה כדי לראות אם אתם עדיין מעוניינים, ולקנות אז.

יש את אלו שתמיד מתנהלים בחסכנות, והצד הזה שלהם יהיה בולט אפילו יותר בזמן נסיגת ונוס עם נסיונות לשליטה שלהם בכל שקל שיוצא.  ושוב, הצמידות לפלוטו מוסיפה מימד של אובססיה ושליטה מוגזמת שיכול להוביל למשברים זוגיים ומשפחתיים.

נסיגת ונוס בדרך כלל מביאה איתה ירידות בשווקים, ושחיקה מהירה של ערך, והפעם הזו לא תהיה שונה. בנוסף תגיע התמודדות עם חובות פתוחים. במיוחד אלו שלא ידעתם שיש לכם.

ודווקא בזמן נסיגת ונוס אפשר למצוא את המציאות הכי שוות, מאחר וישנם רבים שמעדיפים פשוט להיפטר ממה שהם כבר לא מוצאים בו ערך, או לא מוכנים להשקיע בו יותר – ומכאן מגיעות הזדמנויות לקנייה של דברים שווים במחיר לא גבוה.

יופי

בזמן נסיגת ונוס מומלץ להימנע מהליכים קוסמטיים שעלולים להשתבש. בנוסף, מומלץ להימנע מקניות של מוצרי יופי יקרים או בכלל מוצרי יוקרה, מאחר ויש סיכוי גבוה שנתחרט על הרכישות הללו בהמשך. בנוסף, בזמן נסיגת ונוס יש רצון אדיר להראות אחרת, וזה מוביל לנסיונות לאמץ לעצמנו תספורת חדשה או קנייה של בגדים שונים מהרגיל שלנו. כל זה נכון ומתאים, רק שימו לב שלא לעשות תספורת שאין ממנה דרך חזרה, או לקנות יקרים מדי בגדים בסגנון חדש. זו תקופה שבה קנייה בחנויות יד שנייה יכולה להשתלם במיוחד, וגם אם בסוף הנסיגה הבגדים יראו לכם מגוחכים  – אז לא הוצאתם עליהם יותר מדי.

אנשים שעוסקים באומנות מרגישים את הנסיגה במיוחד, עם תחושה של מחסום על היצירה. אל תיבהלו, לקראת סיום הנסיגה ההשראה תחזור מחדש.

המעגל החברתי

ונוס אחראית במיוחד על מה שנחשב ל"אין" ומה שנחשב ל"אאוט". מה מקובל חברתית ומה לא מקובל חברתית. בזמן הנסיגה יש נטייה שלא לשחק את המשחק החברתי הרגיל. להימנע מהאנשים שאתם פוגשים תמיד ולהעדיף לפגוש אנשים אחרים שבד"כ נמצאים מחוץ למעגל החברתי שלכם.אני מדברת הרבה על השחיקה בנורמות החברתיות שבעיני היא אחת ההשפעות העיקריות של וירוס הקורונה, ונסיגת ונוס הקרובה בעיקר תבהיר לכולנו שאי אפשר לחזור אחורה ל-2019, אלא שהנורמות השתנו עד כדי כך שמשהו חדש ואחר מתחיל להיווצר. אני מניחה שתהיה מגמה של ירידה בשימוש ברשתות החברתיות, כדי לנסות ולהתחבר מחדש אל האנשים שבאמת קרובים אלינו, במקום לבזבז את הזמן במרדף אחרי לייקים.

אחד האיומים המובילים או החוויות הנוראיות של הדור הזה הוא איום בשיימינג ו/או בחרם חברתי. נסיגת ונוס הקרובה יכולה לשנות את כללי המשחק. אלו שרגילים לפגוע פתאום יגלו שהכוח שלהם לא עובד כמו תמיד, אלו שנפגעו יעזו להתגבר על הבושה ולספר את הסיפור שלהם.

בכל הנושאים האלו שקשורים לונוס, הדרך לקחת את הכוח בחזרה קודם כל בהתגברות על הבושה ומציאת המקום בו אתם יכולים לגלות את הערך האמיתי שלכם שלא קשור למה שכן או לא אמרו עליכם. הערך המחודש הזה יכול לשגשג בהמשך שנת 2022.

באופן אישי:

האם יש לכם פלנטות במזל גדי בין מעלה 26 למעלה 11? ההשפעה האישית תהיה בהתאם לפלנטה האישית, ואתם מוזמנים לייעוץ אישי בנוגע להשפעת הנסיגה עליכם.  

נסיגת ונוס - תאריכים חשובים

טרום נסיגה: 18.11.21 – 19.12.21 – לאט לאט צפים ועולים נושאים שקשורים למערכות יחסים, קשרי עבודה והפרופיל שלכם ברשתות החברתיות כשנראה שבכל התחומים הללו אנחנו תקועים או הולכים אחרוה במקום קדימה.

תחילת הנסיגה – 19.12.21 – 9.1.22 – תקופה שבה יש תחושה שחייבים לסגור את כל הקצוות הפתוחים. תחושה של ריחוק מאלו שבדרך כלל מאוד קרובים אלינו, שאלות בנוגע לקריירה, והתמודדות עם תחושה של מחסור. יש תחושה של ריק שעדיף שלא לנסות למלא אותה בקניות, או ביציאות לדייטים, או באכילה ושתייה מופרזים.

אמצע הנסיגה, הצמידות עם השמש – 9.1.22 – בשבוע השני של ינואר נראה כאילו כל השדים פתאום יוצאים החוצה, ושם השפעת הנסיגה מורגשת במיוחד. זה הזמן שבו ונוס צמודה לשמש ומתחילה מחזור חדש ככוכב בוקר ולכן פתאום יש לנו את האומץ "לשבור את הכלים", ולצאת ממערכות יחסים שלא תורמות לנו, או ממקומות עבודה שגם בהם הערך העצמי שלנו נשחק באופן קבוע.

14.1.22 – נסיגת מרקורי מתחילה ומוסיפה עוד מתח ותחושה שהולכים אחורה במקום קדימה. נסיגת מרקורי במזל דלי מביאה איתה את השאלה האם יותר טוב לבד, במקום כל הפשרות שעושים כדי להיות ביחד?

סיום נסיגת ונוס  – 29.1.22

באותו שבוע מרקורי מסיים את הנסיגה שלו בדיוק באותן מעלות שבהן התחילה נסיגת ונוס ויאפשר את המקום לביטוי של התחושות הקשות שעלו איתה ואת העיבוד של התובנות שהגיעו. בתחילת פברואר 2022 יהיו רבות שפתאום יעזו לדבר. יעזו להגיד ולספר על חוויות קשות שהן עברו אם זה במערכות יחסים, אם זה ביחסי עבודה, ואם זה ברשתות החברתיות. זכרו, ברגע שאתן מדברות על מה שכואב לכן, האיום המרומז בבושות מתפוגג ואתן מקבלות את הכוח שלכן בחזרה.

פוסט נסיגה –עד ה- 2.3.22

חודש פברואר מביא איתו את ההבנה לאן לא חוזרים יותר, ואיך ממשיכים מכאן והלאה. מערכות יחסים קרובות מעמיקות מחדש וחוזרים להיות בקשר עם המעגל החברתי הרגיל שלנו. מומלץ לחכות עם מערכות יחסים חדשות לסוף פברואר.

ונוס בגדי

השפעת נסיגת ונוס לפי מזלות

מזל טלה – שאלות בנושאי קריירה והישגיות. מה המחיר שאתם מוכנים לשלם תמורת ההתקדמות שלכם, סיכוי שיאשימו אתכם שאתם אלה שדורסים אחרים בדרך להתקדמות.

מזל שור – ונוס היא שליטת המזל שלכם ואתם חווים את הנסיגות שלהם בצורה משמעותית תמיד. הפעם הזו מה שעולה על פני השטח הוא נושאים שקשורים לכסף. יש סיכוי שיאשימו אתכם בקמצנות. מערכות יחסים יושפעו במיוחד עם שינויים עמוקים  – כאלו שמובילים או לפרידה או להעמקת היחסים.

מזל תאומים – יחסית למזלות האחרים, אתם כנראה תושפעו פחות מהנסיגה הזו. הזמן שבו אתם תרגישו אותה יהיה עם תחילת נסיגת מרקורי באמצע ינואר, כשהנושאים הבוערים יהיו שאלות בנוגע לחופש האישי שלכם לבטא את מה שאתם מרגישים.

מזל סרטן – נסיגת ונוס במזל גדי, מול המזל שלכם תביא איתה עימותים בנושאים שקשורים למשפחה. יש סיכוי שיאשימו אתכם שאתם מתערבים במערכות היחסים של קרובי המשפחה שלכם בצורה מוגזמת.

מזל אריה – גם אצלכם נסיגת ונוס תשפיע יותר בחצי השני שלה, יחד עם נסיגת מרקורי. הנושאים שיעלו כנראה יהיו קשורים יותר למערכות יחסים במקומות העבודה שלכם, ומפגשים עם אנשים שבאים לסגור אתכם מעגל.

מזל בתולה – יחסית למזלות האחרים, אתם כנראה תושפעו פחות מהנסיגה הזו. הזמן שבו אתם תרגישו אותה יהיה עם תחילת נסיגת מרקורי באמצע ינואר, כשהנושאים הבוערים יהיו שאלות בנוגע לתנאי ההעסקה שלכם והרצון שלכם לקבל תגמול הולם תמורת כל מה שאתם משקיעים.

מזל מאזניים – ונוס היא שליטת המזל שלכם ואתם חווים את הנסיגות שלה בצורה משמעותית תמיד. יש סיכוי שיאשימו אתכם בפגיעה חברתית או בביקורת מוגזמת על נושאים שקשורים למראה חיצוני. גם מערכות יחסים יושפעו, בעיקר על ידי מפגשים שירגישו גורליים עם אנשים מהעבר שלכם או של בני הזוג שלכם.

מזל עקרב – הנסיגה מתחילה עם צמידות של ונוס לפלוטו, כך שלא תוכלו להתעלם ממנה, למרות שתנסו. ההשפעה של הנסיגה עליכם היא בפגישות עם אנשים שיש לכם איתם חשבונות פתוחים כדי שתוכלו לסגור את המעגל. יש סיכוי שיאשימו אתכם בהתנהגות חברתית לא הולמת עכשיו ובעבר.

מזל קשת – יחסית לשאר המזלות אתם מושפעים פחות, אלא אם יש לכם פלנטות במזל גדי במעלות הללו. ובכל זאת, הנסיגה תופסת אתכם בזמן שבו אתם יחסית פגיעים כלכלית. שימו לב לא לבזבז יותר ממה שאתם יכולים.  

מזל גדי – אתם המושפעים ישירות. הכל מושפע – מערכות יחסים, עבודה, כסף, בריאות, תחושת ערך עצמי וכו'. סיכוי גבוה שיאשימו אתכם שאתם מרוחקים, מנותקים רגשית ושהעבודה זה הדבר היחיד שחשוב לכם. הנסיגה הקרובה היא הזדמנות נהדרת לכולכם לקחת צעד אחורה ולא לתת לבושה לעצור אתכם בזמן שאתם מנסים להתחבר לאחד או לאחת שאתם כן מעוניינים להעמיק איתם את הקשרים.

מזל דלי – רובכם תושפעו יותר בחצי השני של נסיגת ונוס, עם נסיגת מרקורי במזל שלכם. ההשפעה תהיה בעיקר בנושאים כלכליים והרגשה שאין לכם את מה שהייתם רוצים שיהיה לכם. בנוסף, רבים מכם יעזו לצאת לדרך חדשה בתחום הקריירה.

מזל דגים – נסיגת ונוס משפיעה עליכם כאילו בעקיפין, ובמקרה שלכם חשוב מאוד שלא תתנו לאחרים להחליט בשבילכם מה נכון לכם ומה טוב לכם, למרות שממש תעדיפו לתת להם את הכוח הזה.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.